Reklamační řád a záruka
Případné reklamace na zakoupené zboží vyřídí prodávající individuální dohodou v souladu s platnými zákony. Na veškeré zboží poskytuje prodávající záruku 24 měsíců od převzetí zboží kupujícím. Záruka se vztahuje pouze na výrobní vady. Reklamační řád se vztahuje na reklamace vad zboží, které je v záruční době nebo se jedná o rozpor s kupní smlouvou. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu poštovného, pokud je vynaložil, v nutné výši. V případě neoprávněné reklamace zaniká nárok kupujícímu na jakoukoliv náhradu nákladů souvisejících s vyřízením reklamace.
Odpovědnost prodávajícího za vady se nevztahuje na:
• vady vzniklé běžným používáním – změnou materiálu úměrně k délce a četnosti nošení
• nesprávným použitím – mechanickým poškozením
• nesprávným skladováním
• nesprávnou údržbou a čištěním, které nebylo v souladu s návodem, který kupující obdržel s fakturou či účtenkou. Záruka se nevztahuje na zboží, u kterého vypršela dnem uplatnění reklamace záruční doba. Reklamaci je možné uplatnit na vady, které vznikly v průběhu lhůty odpovědnosti za vady prokazatelnou chybou výroby či technologického postupu, tyto vady se zpravidla projeví již při krátkodobém používání oblečení.
Za zboží poškozené při přepravě nenese e-shop Lazy Eye, www.lazyeye.cz žádnou odpovědnost. Při převzetí zásilky je kupující povinen důkladně zkontrolovat, zda přepravní obal není poškozen a případnou škodu reklamuje neprodleně při převzetí zásilky u doručovatele. Pokud při převzetí zásilky kupující zjistí poškozený obal či jinou známku poškození zásilky, požaduje kupující od doručovatele sepsání reklamačního protokolu o poškození zásilky. Poškozenou zásilku kupující nemusí převzít. Tento důvod je nutné uvézt v reklamačním protokolu.
Postup při reklamaci:
Kupující informuje prodávajícího o reklamaci e-mailem, či písemně či osobně v prodejně na adrese Ibsenova 3, Praha 2, 120 00. Reklamované zboží zašle kupující doporučenou zásilkou na adresu Hana Noble, Kafkova 35, Praha 6, 160 00. K reklamovanému zboží je nutno přiložit kopii dokladu o nabytí reklamovaného zboží v obchodě kupujícího – fakturu či účtenku , která také slouží jako záruční list. Kupující uvede stručný popis vady a kupujícím požadovaný způsob vyřízení reklamace. V jiném případě bude reklamace provedena v souladu se zákonem. Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného odkladu, ihned, jakmile se vada objeví. Případné prodlení a pokračující užívání zboží může zapříčinit znehodnocení zboží a může být důvodem zamítnutí reklamace.
Reklamaci vyřídí prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího vzniku, tedy převzetí vráceného zboží prodávajícím. V případě delších reklamací – s ohledem na charakter vadu, bude prodávající kupujícího o této skutečnosti neprodleně informovat. O vyřízení reklamace bude prodávající informovat kupujícího e-mailem. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v záruční opravě. V případě výměny zboží získává kupující záruku novou opět v délce 24 měsíců. Podle charakteru vady má kupující – spotřebitel při uplatnění záruky následující práva:
• jedná-li se o vadu odstranitelnou – právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady, právo na výměnu vadného zboží nebo vadné součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, a není-li takový postup možný, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo právo odstoupit od kupní smlouvy
• jedná-li se o vadu neodstranitelnou bránící řádnému užívání zboží – právo na výměnu vadného zboží nebo právo odstoupit od kupní smlouvy
• jedná-li se o vady odstranitelné vyskytující se ve větším počtu nebo opakované a bránící řádnému užívání zboží – právo na výměnu vadného zboží nebo právo odstoupit od kupní smlouvy
• jedná-li se o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje výměnu zboží – právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo právo odstoupit od kupní smlouvy Prodávající si vyhrazuje právo ukončit obchodní vztah s takovým nakupujícím, jehož reklamace jsou neúměrné nebo jeho nákupy jsou vyhodnoceny jako spekulativní.
Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je při převzetí kupujícím ve shodě s kupní smlouvou. V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen rozpor s kupní smlouvou), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího, buď výměnou věci nebo její opravou. Není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.